måndag, juni 23

Till frukost?

Kollade lite i en broschyr om Bornholm med diverse aktiviteter, hotell mm. Där fanns ett vandrarhem där det ingick en Irish Coffee till frukost...till frukost? Ja dom är roliga danskarna, roligt förhållande till alkohol.
Dom pratar väldigt roligt också kan jämföras med när min 2 åriga dotter pratar med mat i munnen, man förstår ungefär vart 4-5 ord. Allt låter bara som nån jävla gegga liksom, jag har gått runt i 2 dagar och härmat. Härmat högt, så högt att min sambo sagt till mig ett par ggr.

-Gör inte så då, dom kan ju höra! säger hon och blänger till på mig.
- Väää fäään snääckar dyy öömm. säger jag och flinar gott.

Vi har ju bara danska kanaler på tv:n så man har ju försökt sig på att åtminstone se på nyheterna varje dag, men nä.... hade det inte varit för den trådlösa internetuppkopplingen så hade vi nog fan inte haft en jävla susning om vad som försigår runt om i världen.
(tackar gudarna för aftonbladet.se)

2 kommentarer:

Anonym sa...

stackare,klart du måste ha svenska chips och svenska nyheter på din semester. varför försöka koppla av och koppla bort, när man kan leva kvar i vardags-stressen=)

Anonym sa...

Danska är inget språk! Det är en kronisk halssjukdom =)