onsdag, juni 18

Först då inser jag....


I går snackade jag ju lite om munhygien och detta inlägg hamnar faktiskt i samma kategori. För jag har ett litet problem när det kommer till tandborstning inget stort men tillräckligt för att det inte ska gå att ignorera, det är nämligen så att jag sölar något fruktansvärt och det resulterar i att jag alltid får tandkräm på min kläder. Jag är en sån där människa som inte kan stå bland annat folk när jag bortstar för jag borstar som en galning, det skvätter och det rinner och om man ska hitta en liknelse så är nog en fradgatuggande hund det som ligger närmast. Min sambo blir galen på mig för att jag skvätter ner hela baddrumsspegeln, och som sagt även mina kläder. Det är väl inte så farligt för det är ju bara att byta kläderna men det är där som mitt minne tyvärr brister, för jag lyckas alltid att glömma av att jag faktiskt har 1,5 dl tandkrämsskum på byxbenet. Sen står man där i kön på ica med sin mellanmjölk och börjar rota i fickan efter visakortet, då! först då inser jag att jag har massa vitafläckar på mina byxor, då skäms jag börjar söka av lokalen efter folk som kan ha sett det hela och inser ganska snabbt att det vore konstigt om man har lyckats missat det. Sen börjar nästa tanke, vad tror folk att det är? tror de att en mås har bajsat på mig, att det är kroppsvätska eller kan det vara så att dom faktiskt förstår att det bara är tandkräm?
(På bilden ser ni ett litet exempel på dessa fläckar)
Ska jag kankse investera i någon sorts vuxenhaklapp. eller är bästa lösningen möjligtviss att borsta innan byxorna åker på? Mmmmm... får nog ta mig en ordentligen funderar.

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe, skaffe ett stort lager av vita byxor, eller en gigantisk kroppskondom att krypa in i när du borstar tänderna =)