onsdag, juni 18

Troligen mitt absoluta favorit ord

Troligen, smaka på det ordet... visst är det något speciellt något magiskt över det ordet?! Jag älskar att använda det, dels pga att det kan betyda så olika saker just beroende på hur man väljer att betona det.
Finns inget roligare än när någon har berättat något de varit med om som de verkligen tycker är något riktigt speciellt, och när dom pratat klart och tittar på en så där förväntansfullt likt ett barn på julafton, då säger man det - Troligen

Då vet dom inte riktigt vad dom ska säga, göra eller ta vägen, för dom vet inte vad jag menade. Menade jag det som att jag verkligen tycker att det verkar troligt eller är jag bara dryg och liksom Jaha du säkert troligen. Men dom vågar sällan ifråga sätta vad jag egentligen menade, för så är det bara Svensken ifrågasätter inte då går dom hellre runt en hel vecka och funderar....Hmmm undrar vad han egentligen menade med det där troligen?.
Det är ett mycket underskattat ord som borde användas i större utsträckning än vad det görs idag, jag kan nog nästan påstå att det är ett utav av om inte tom mitt absoluta Favorit ord.

Nå vad tycker ni om detta ord, har ni själva något favorit ord? Hoppas ni skriver massa kommentarer, det kan ni väl göra? Troligen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Förmenande" - ett vackert ord.
ex. Enligt mitt förmenande föreligger det som så att bloggaren på denna sida, inte bara numera är snusfri, utan även ingått ett så kallat
”snuscelibat”. – Troligen =)

Mr: P sa...

Bra där..

Anonym sa...

Bajs är en favorit, det är ju även ett bra ord om man vill beskriva din blogg.

Hasse

Mr: P sa...

BRa där... vuxet!