onsdag, juni 11

Prompt skulle klappa en på baken

Nå vad tyckte ni om fotbollen igår? det är ju alltid kul att vinna.
Det är en sak som jag funderat lite över, nämligen det här med att fotbollsspelare envissas med att klappa varandra på baken när de berömmer varandra. Vad är det egentligen för fel på den gamla hederliga rygg-dunken, duger inte den?
Jag minns själv när jag var yngre och mina tränare prompt skulle klappa en på baken efter ett lyckat byte, jag tycker det passar bättre in i brottning eller nån liknande lite bögigare sport :)

En annan sak som fått mig att ligga sömnlös på nätterna är det här med att målvakterna nästan alltid har så tråkig färg på sina kläder, medans utespelarna ser ut som pride-flaggor på planen.
Det påminner ju lite om fågelvärlden där hanarna har fina färger och honorna är grå och färglösa. Kan det möjligtviss vara så att det anses kvinnligt att vara målvakt? Jag vet inte men det känns som att det kan finnas ett samband där....

Inga kommentarer: