onsdag, juni 18

Sätta mig på bokhyllan och bara iaktta....

Man mötts i trapphuset, i garaget, i hissen och ute på gården man hejar och kanske ut byter några artighetsfraser lite snabbt. Men där tar det slut, där går man skilda vägar, men för mig tar det inte slut där. Iaf inte i mina tankar för jag kan inte sluta fundera över visa av våra grannar, vad jobbar dom med, vad ser dom på tv, vad äter dom till lunch osv min fantasi skenar iväg totalt. Jag vill vara en liten fluga och ta mig in i lägenheterna sätta mig på bokhyllan och bara iaktta, betrakta deras mörkaste hemligheter i smyg därifrån bokhylle kanten.
Ibland när jag inte ser till vissa av våra grannar på flera dagar så kan jag bli lite bekymrad undrar om det hänt dem något eller är dom kanske bortresta, de borde finnas något sorts schema i trappen där man kan skriva vad man har för sig så resten av huset slipper gå runt och vara oroliga.

Vissa skulle kalla det för att vara nyfiken, andra skulle kalla det för omtanke och att bry sig andra skulle kalla det för grunden till ett bra skräckfilms manus.

Valet är ditt.

1 kommentar:

Anonym sa...

...vissa skulle säga att du har för lite kompisar...självklart självvalt i nåt stadie i livet,eller så försvann de när du fick barn, det brukar vara så...å där kom grannfantasierna in i bilden,hehe =)