onsdag, november 7

Akuten by night....

Nu är min dotter sjuk igen, vi spenderade natten på akuten. Dom tog diverse prov och odlingar dom misstänkte kikhosta eller rs-virus, hon hostar så hon tappar luften. Vi var nästan själva på akuten så det gick hyfsat fort, inte som på City-akuten men bra så nära. Det gick jätte bra när de tog blodprov, men odlingen i näsan var ju mindre rolig, fick hålla fast henne för hon blev helt galen och ville slita ut pinnen ur näsan.
Vi kom hem runt 04:00 tiden och jag hann inte somna innan jag skulle gå till jobbet, men jag var bara på jobbet till 09:00 sen pallade jag inte mer. Jag hade ju inte sovit sen 05:00 på tisdag morgon, jag somnade vid halv ett idag då hade jag varit vaken i 32 timmar och var allmänt seg och kände mig småberusad.
Nu när jag vaknat känns det helskummt, jag fattar inte riktigt om det är dag eller natt.
Hoppas min lilla dotter blir bättre snart för det är jobbigt när hon hostar så hon blir blå i ansiktet, men på sjukhuset säger dom ju bara att man ska avvakta. Avvakta på vad? har man hostat helt galet i 3,5 veckor så tycker inte jag att man ska vänta längre.
Allt är fan dagis fel, det är alltid nån unge som är sjuk där. Det stämmer som de säger, första året på dagis är man konstant förkyld.
(På bilden ser ni Ellinor & Tea på väg hem inatt, första snön har jag fångat på bild med)
Mr: P


Inga kommentarer: