fredag, november 16

Äntligen hemma


Nu är alltså Kens tredje "riktiga" soloplatta här, han har ju droppat riktigt mycket grejer men inte på bolag utan gjort det själv.
Jag har hört att detta album blivit hyllat och det sägs vara hans bästa album hittills, det håller jag inte med om alls. Jag tycker första halvan av skivan suger stenhårt, jag orkar inte ens lyssna på hela låtarna. Men det finns 5 bra låtar på skivan och dom är riktigt bra. Min Favoritlåt måste nog bli Bryter tystnaden, men även låtarna Kelian, Änglar, låter för barnen är riktigt bra låtar. Sen har han ju med 2 gamla låtar på skivan, fråga mig inte varför men jag älskar ju låten Cutta dom så jag antar att han tycker den låten förkännar mer uppmärksamhet.
Det är ju ingen partyplatta, det är mest seriösa texter som känns i magen när man lyssnar det är nästan så det tårar sig. Denna skiva lyssnar man nog på själv och på hög volym för det är en riktigt djup skiva, han delar verkligen med sig av sitt elände på denna platta. När jag lyssnar på spåret Kelian så får jag världens gåshud, den handlar om Kens sån och det är en riktigt fin låt.
När jag nu ska sätta betyg så kommer jag ignorera de 7 låtarna som jag inte ens pallade lyssna på, jag kommer betygsätta de 5 låtarna som var riktigt tunga.
4 munkar av 5 möjliga, det hade kunnat bli en 5:a men då måste mer än 5 låtar knäcka.
Detta ska tydligen vara Kens sista soloplatta han ska ägna sig åt teater, skriva en bok och bilda grupp med bla Medina. Jag tycker han ska starta kläddmärke, jag skulle gärna glida runt i mjukiströja med texten KEN BENG RING på bröstet....;) heheheheheheeehhee.....
På måndag är Ken med i Studiovirtanen på Tv8.
Mr: P

Inga kommentarer: