onsdag, november 21

När man talar om trollen...

I morse skrev jag ju om hantverkare en dryg timme senare ringde det på våran dörr, gissa vem det var? Jo det var våran gårdsvärd, föra veckan ringde vi om en spricka i badrumsmattan så han skulle ta sig en titt på den.
Han konstaterade rätt så fort att det behövde åtgärdas, så han ringde på en Hantverkare!

Hantverkaren: Å fy fan den har ju gett sig här du....
Gårdsvärden: Ja visst, rejält med.
Hantverkaren: Vi får byta ut hela skiten.
Jag: Öh... ok när gör ni det då?
Hantverkaren: Innan semestern iaf ....Höhöhöhöhö....
Gårdsvärden: Hahahahahahaaa......
Hantverkaren: Nä men det ska la ja hinna nån gång i januari.
Jag: Ok, hur lång tid tar det då?
Gårdsvärden: Räkna med en vecka.
Hantverkaren: Ja räkna med att vara utan toa en vecka.
Gårdsvärden: Det finns en xtra toa i källaren.
Jag: Aha...vad bra.
Hantverkaren: Eller så får du la leva som på 1800-talet, använd en potta !
Gårdsvärden: Höhöhöhöhö...
Hantverkaren: Hehehehehehehehhheeeee.....

Under hela tiden som hantverkaren var här tog han aldrig av sig skorna, vad var det jag sa ! Dom har alltid skorna på, oavsett väder.
Så nån gång nästa år ska jag alltså ha en hantverkare i lägenheten i en hel vecka, får vi se hur det går.

Mr: P

Inga kommentarer: