fredag, november 9

Träningspartner sökes...

Som ni kanske vet försöker jag just nu att sluta äta godis, i ett år ska jag hålla upp med chibbe och smågodis mm. Men jag får äta choklad, inte snickers och sån skit utan "riktig choklad" sån med typ 70% cacao för det ska ju rent av vara bra att äta.
Att sluta med godis är ett av flera steg som jag tänkte skulle hjälpa mig att gå ner några kilon, visst jag är inte direkt tjock men lite gubbmage har det allt växt fram det senaste året. Bägaren rann över när jag här om dagen upptäckte att min favorit t-shirt inte längre passade, jag fick på mig den men den satt så pass tajt att man såg minsta lilla valk. Att sedan ta sig ur tröjan var inte det enklaste, fick nästan klippa upp den.
Jag blev väldigt förvånad och besviken, -har jag blivit så fet, utan att riktigt märka det ?
Det är väl också dax att skaffa ett gymkort som jag tänkt på så länge, men det är ju så äckligt svårt att komma igång. När det blivit en rutin en del av vardagen då går det ju av bara farten men vägen dit är lång och tråkig.
Jag tycker inte om att stå och slita i vikterna på gymet själv jag behöver nån mer som peppar och delar min smärta och tristess. Om jag skulle träna själv skulle jag lika gärna kunna hamna vid munkvagnen på coop, stå där och hänga en timme och komma hem och ljuga om mitt otroligt jobbiga träningspass. Nä jag behöver en träningspartner, nån som behöver koma i form precis som jag.
Det kanske är nån av er som läser som känner att ni också behöver droppa ett par kg:n och få lite bättre flås, isf så hör av er så kan vi ta oss igenom skiten tillsammans.


Mr: P

Inga kommentarer: