fredag, november 30

Smarta snubbar...

Här om dagen när jag satt i köket och åt så var det en student på parkeringen utanför, han kämpade med att få upp bildörren för den var fastfrusen. Då kom jag att tänka på en liten incident som utspelade sig för 5-6 årsen.
Det var jag och Bengan som var ute och åkte i hans bil, det var vinter och vi svängde in på en mack för att tanka. Bengan hoppa ur bilen och skulle låsa upp tanklocket, men det gick inte för det var fastfruset så han knackade på rutan och sa till mig att det inte gick.
Sen stod vi där i mörkret och blåste varmluft i hop om att det skulle tina, men det funkade ju så klart inte. Då utan att tänka speciellt mycket kom vi på att vi hade en tändare i bilen, det borde ju funka. Så vi började elda på låset men efter bara några sekunder tittade vi på varandra lite smått skräckslagna, vi insåg då att vi var på en bensinstation och att det vi höll på med kunde spränga inte bara oss utan halva staden i luften.
Vi fick panik hoppade i bilen och sladdade därifrån, i bilen var det sen tyst ett tag innan vi kunde driva med situationen. Vi såg löpsedeln framför oss, - 2 tonåringar sprängde småstad från kartan ! :) hehehehe...
Smarta snubbar, kanske förklarar varför jag och B var de enda som inte fick knivbevis när vi var med i scouterna :) (Agera först tänk sen, lite av ett motto)

Mr: P

Inga kommentarer: