fredag, december 7

Du e me eller Du e Passé (nr 4)

DU E ME
För er som inte läst min blogg innan så är detta min sk Inne/Ute lista.
  1. Martha Stewart show. Martha är ju den kvinnliga motsatsen till Mc Gyver. Hon lagar mat, pysslar och grejar. När jag var föräldraledig tittade jag på hennes program flera gånger i veckan, hon är grym. Hon fixar fan allt!
  2. Ken Ring. Det är inte bara Kens musik som är bra, han har även en blogg som är riktigt bra. Där kan man bla följa hans kamp för att få träffa sin dotter, pisseprover mm. Bloggen hittar du på www.Barabazz.com
  3. Adam Tensta. Fick hans platta Its a Tensta thing igår, jag har lyssnat igenom den och vad kan man säga. Det är Nytt och riktigt bra, det låter inte som något annat och framför allt så låter det Amerikanskt.
  4. Studio 60 on the sunset strip. Riktigt bra serie som går på SVT 1 torsdagar klockan 22:00.
  5. Glögg. I alla dess former, det är så himla gott. Ärligt talat så tycker jag nog bäst om lättglögg, då tar inte alkoholen överhand.

Det var saker jag tyckte var bra, nu kommer de saker jag tycker kan packa ihop och dra.

DU E PASSÈ

  1. Dagisbakterier. Tea började på dagis i mitten av Oktober, sen dess har hon haft 6 infektioner.Börjar bli riktigt tråkigt och det är synd om min lilla prinsessa. Dom behöver nog sanera skiten. Nu är hon sjuk igen och det suger kort sagt.
  2. Dålig skäggväxt. Nu när det är mustasch-tävling på bloggen har jag ju försökt spara ut till en musche själv, men det växer så jävla dåligt. Det är frustrerande att jag har samma skäggväxt som en 12 åring, det finns tanter på jobbet som har mycket mer än mig :)
  3. Nicotinbegär. Jag höll ju upp i nästan 3 veckor utan att känna suget efter snus, men jag har syndat. Jag snusar igen, inte lika mycket som förr men jag gör det. Det suger att man inte kan ha lite självrespekt och klara en sån här sak.
  4. Light-epedimi. Folk är ju fan rädda för socker och fett, allt ska vara light och sockerfritt. Men vad är sockret ersatt med då ? Det bästa är att äta riktigt socker och fett men i små mängder. Folk står på Mc Donalds och beställer för 150 kr sen tar de en Cola light, som om det skulle rädda dem !
  5. Inga svar. I somras sökte jag ca 10 jobb, jag satt och skrev mail till olika företag. Jag har fått 1 svar, är jag så jävla oattraktiv på arbetsmarknaden ? Dålig still att man inte får svar, jag lär ju få jobba på sjukan tills jag hamnar i storafrysen.

Där har ni min lista, några synpunkter? Isf droppa en kommentar...

Mr: P

2 kommentarer:

Anonym sa...

trevligt med ny lista. håller med i stora delar, men martha vet jag ju inte riktigt. ganska amerikanskt tycker jag. hela publiken är lyrisk för hon bakar nån kaka, och sen gör kortbyxor av gamla gardiner typ. skriv aldrig med rachel ray bara./bengan

Carro sa...

och rachel ray som är en sån underbar människa!!!