torsdag, december 27

Nytt namn

Läste på text-tv igår att rekordmånga svenskar byter namn, tar bort sina sson mot något som sticker ut lite, även folk med utländska namn byte till lite mer svenska namn.
Man kan alltså säga att den vanlige svensken vill ha lite häftigare namn för att vara lite udda, medans dom som har lite udda namn vill vara en simpel Svensson.... Men vad bra för då kan dom ju bara byta.
Eller... fan nu fick jag värsta iden här, det hela kan bli en tävling "Svensson 08" folk får tävla om ett speciellt efternamn, och så sitter halva Sverige bänkade på fredagkvällen och tokringer in och röstar. Sen blir en utrustad varje vecka, och tillslut står en ensam vinnare kvar......
Heheheheh..... låter som något Kanal 5 skulle vara intresserade av.

Hur som helst så är jag lite trött på mitt namn, både för och efternamn. Så härmed byter jag till
Lucky Luke, känns bra tycker jag....
- Hej jag heter Luke, Lucky Luke.
Visst fan låter det som en man med pondus? det blir bra det....

Hur känner ni, är ni nöjda med era namn?


Mr: Luke

Inga kommentarer: