måndag, december 10

Helt jävla vrickat...

Min dotter har varit sjuk mer eller mindre hela tiden sen i början av oktober, det var då hon började på dagis. Jag vet att barna brukar vara mycket sjuka när dom börjar på dagis, men min lilla prinsessa har inte sovit en hel natt på ca 8 veckor. Samma gäller mig och Ellinor, vi ligger på helspänn och lyssnar så hon inte kvävs av sin hosta.
Vi har sökt på barnmottagningen, vårdcentral och besökt akuten mitt i natten. Men var vi än kommer känns det inte som dom tar oss på allvar,
-Vi får avvakta och se vad som händer.
Det är det svar vi fått, men vad ska vi vänta på? att det blir akut och vi får åka ambulans? att Tea får bestående men?
Varför inte bara ta prover och odlingar och se om det är något fel, för något galet är det ju.

Senaste månaden har hon varit typ 6-8 dagar på dagis, resten har vi varit hemma med henne. Våra föräldrar hjälper oss massor, hade vi inte haft dom hade vi fan inte orkat med detta.
Det märks att folk blir griniga på jobbet när man ringer och säger att ens barn e sjukt, men vad fan ska man göra då? Jag skiter i det men jag stör mig som fan på det, dom tror typ man är hemma för att man är lat. Det finns absolut inget kul med att vara hemma med ett sjukt barn, skulle mycket hellre vara på jobbet än att torka spyor etc.

Sen i torsdags har Tea haft hög feber, hosta och allt det vanliga, men när vi ringt har vi fått det vanliga svaret -Vi får avvakta.
Nu ikväll har hon haft 40,3 skrikit och tagit sig för örat, vilket tyder på öroninflammation Men när jag ringde akuten för hjälp sa den sura jävla pisskärringen att vi nog fick vänta tills imorgon.
I morgon tänker jag ta med mig Tea till sjukhuset, sen ska vi sitta där tills vi får hjälp. Och jag tänker inte vara trevlig längre, nä ska vara dryg och otrevlig precis som dom är.
Ska vara en högljud jävla whitetrash-pappa, för det verkar ju vara det enda som bitter på dom. Man måste vara gapig för att få hjälp, den Svenska sjukvården är helt jävla vrickad !!

Mr: P

4 kommentarer:

Anonym sa...

På dem bara, våld och vaselin är det enda som hjälper mot den svenska sjukvården!!!

Anonym sa...

jo förresten, jag kommer hem till Jul. Tänkte jag skulle lära dig en låt på gitarren då ;)

Anonym sa...

Har ett flertal gånger förklarat hur svansk sjukvård fungerar.Ring ambulans,sätt dig inte på akuten,ring inte.Ä de så jävla svårt o fatta!

Anonym sa...

Svensk stavas så här.Fel på grund av ILSKA.