lördag, december 22

Varför varför varför.....

Varför varför varför varför ska vi alltid vänta med att köpa julklappar tills sista sekund, varför varför varför lär man sig inte av sina misstag?
Fan nu måste jag ju gå hela dagen på stan, gå där bland svettiga och giriga människor som säkert har köpt färdigt men tycker det är sååå himla mysigt att gå på stan.
Jag hatar skiten helhjärtat, det är så fruktansvärt jävla tråkigt.
Så när man kommer där med barnvagnen och ingen, verkligen ingen flyttar på sig. Men idag ska jag sätta spik och annat vasst i fram på vagnen, och flyttar man sig inte när jag ber om det ja då får man skylla sig själv.

Det värsta som finns är Svensson-familjer som alla har tomteluva på sig när dom julhandlar, och allt är så myspys och julstämning är verkligen på topp. Men jag finner ingen annan lösning än att dom alla går på lugnande, och när julen är över vankas det långtidssjukskrivning.

Sen har vi alla som sitter inne på Commerce och försöker kränga hemgjort slöjdskräp, fan vi vill inte ha era jävla smörknivar och toapappershållare.
Sen när man lyckats få hemslöjdarna att fatta att man faktiskt inte är intresserad, ja då står det något översminkat jon ifrån Telenor och försöker pracka på mej en ny mobil. Den kostar ingenting och minutkostnaden är 0,1 öre, jag säger nej 3 ggr och fortsätter att gå men säljar-puckot fortsätter att tjata om hur billigt det faktiskt är. Vad är det som är så svårt med ordet NEJ! alla säljare måste ha fått ordet NEJ utraderat ur sin hjärna när dom gick säljarkursen.
Säljare är det värsta yrket som finns, jag har ingen respekt för dom alls, dom har nog heller ingen självrespekt för då hade dom inte stått mitt i ett köpcenter och gapat och skämt ut sig.

Sen kommer Lions och Frälsningsarmen med sina bössor, dom ser ju så ledsna ut när man bara går förbi. Men jag som alltid handlar med kort har aldrig några mynt på mig annars hade dom gärna fått ett par tior. Dom kanske borde börja ta kort, det ligger ju i tiden.
Ännu längre fram står nån handikappförening och bjuder på glögg och pepparkakor, men jag vill inte ha glögg som nån har dreglat i. Det är inget mot handikappade för jag skulle inte dricka det oavsett vems dregel det var i.
Sen kommer SIK spelare och säljer bingolotter, men va fan jag är 24 år ser det ut som att jag spelar bingo eller? Fan vad trött jag blir, dom får väl försöka rikta in sig på rätt målgrupp.
Eller är det så att jag börjat att bli och se ut som en Svensson farsa, som faktiskt spelar bingolotto?

När man väl hittar en julklapp så väntar en 2,3 km lång kö, när det är min tur inser jag att denna kassa inte tar kort och jag får börja om från början. Sen frågar hon i kassan om det ska vara inslaget? nä jag ska leka med det här legot själv. Va fan tror dom eller, tänk lite.
Men nu förtiden får man ju nästan alltid slå in sina egna julklappar, och det är ju helt kass. Alla butiker borde ha extra personal som gör det åt kunden, det skulle gå bra mycket fortare i affärerna då.

Nästa år ska jag börja köpa julklappar på semestern eller så blir det bara klappar köpta på nätet, äh vem fan försöker jag lura det kommer bli exakt likadant nästa år.


Mr: P

2 kommentarer:

Carro sa...

ÅH HELGA NATT!!!
du får sno med dig lite valium nästa år blir allt bra!!

Anonym sa...

Sobril å en 6:a whiskey så mår själen gott sen ;)