torsdag, december 13

Mitt allt

Ligger här i bingen och kommer på mig själv att jag ligger och ler, tittar på min sovande dotter och ler. Kanske låter bögigt men då är jag väl bög då!
Det är konstigt vad dom små liven förändrar ens eget liv, hela ens vardag vänd helt upp och ner man får sova på dagar och gå och trösta dem på natten. Men det kvittar vilken tid på dygnet min lilla prinsessa kräver uppmärksamhet, så finns jag där och man kan inte bli grinig när hon tittar på en med sina fina ögon. Man sover inte som för, ibland räcker det med att hon andas lite häftigt så vaknar man och kollar om hon andas.
Dom styr hela ens liv man anpassar sig efter dom, dom går alltid först och så lär det ju vara tills hon flyttar hemifrån.
Innan Tea kom var jag extremt noggran med mina kläder skulle alltid vara tiptopp, nu glider jag runt med bajs/spyor på tröjan. Allt som var viktigt innan betyder inget längre,nu sitter man hellre och ser på Pingu i mjukisbrallor.
Men det är lång ifrån alla som fattar hur stor förändringen blir och att man inte kan göra allt man gjorde innan, kan inte bara släppa allt och dra till krogen. Mina närmaste polare har fattat men jag har folk som jag trodde var vänner, men de har inte ens sagt grattis till barnet och Tea är ju 1,5 år. Dom skickar sms nån gång ibland och frågar om man vill hänga med ut, inte ett ord om att man blivit farsa även fast de vet.

Kommer bli jobbigt när Tea ska börja gå på fester och träffa killar, fan jag kommer bli en "stalker" står och lurar i baren med förklädnad och smyghotar killar som försöker bjuda henne på drinkar :)
Nä... när hon fyller fjorton skruvar jag av dörren till hennes rum hon får ett draperi ist, säger upp internetabonemanget och skaffar avlyssningsapparater... Kanske lika gärna kan slänga på henne en slöja :) hahahaahahaaa....
Jag kommer garanterat bli en sån farsa som sitter uppe och väntar, sen står jag där i hallen med ficklampa och kollar pupillerna och luktar på andedräkten. Värsta korsförhöret varje helg, sitter med bössan på trappan och mottar bort finniga moppeåkare.

Ja herregud jag har några kneppiga år framför mig, men jag har typ 4-5 polare som lovat att ställa upp på spaningsarbete på krogen så det ska nog gå bra....


Mr: P Aka DaddyCool

1 kommentar:

Anonym sa...

framför allt visar du att du har känslor. har hört att killar har svårt att visa sånt. men det säger ju bara alla överkänsliga tjejer,höhö/bengan