måndag, december 31

Mr: P Nyårs krönika

Då har det alltså gott ett år sen sist det hade gått ett år, fan va fort ett år går.
Det har hänt en hel del speciellt med min dotter. men i denna krönika kommer jag skriva om allt annat utom min familj, vad som vart bra dåligt på tv, nyheter och musik. För det här är ingen vanlig krönika, för det här är Mr: P årskrönika.

Vi börjar med någotsom ligger mig varmt om hjärtat nämligen:


Årets Animeradefilm, Shrek 3 var bra men jag måste ju ändå välja Simpsons the movie, tror inte det behövs så mycket till förklaring varför.



Årets Animeradeserie går till Filip och Fredriks Myggan, riktigt rolig serie som gick lite övergränsen varje vecka. Jag är inte mycket för att gå på bio, så jag har inte någon vinnare i klassen vanlig film.

Årets dvdbox Måste ju bara gå till Entourage säsong 3, det är en solklar vinnare i denna kategorin. Jag menar Ari Gold, vad mer behöver jag säga?

Årets tvserie går till Studio 60 on the sunsetstrip, riktigt bra serie som har allt.

I kategorin årets humorserie finns det ju inga tvivel om vem som vinner, Mia och Klara står som segrare. Jag älskade roll on på P3, men Mia och Klara kommer bli en riktig klassiker väntar bara på att det ska släppas på dvd.

Årets Talkshow måste jag ge till snubben som jag till en början hatade Fredrik Virtanen, så jävla sköna frågor till roliga och intressanta gäster.

Årets sämsta tv- program går oavkortat till Idol.

Årets fredagsunderhållning måste ju bara bli På spåret, för ett år sen tyckte jag det var ett jävla kärringprogram men nu är det ett måste.


Nu går vi in på musik kategorierna, det kommer bli lite enkelspårigt för det är mest hiphop jag lyssnar på men min krönika så jag bestämmer.

Årets skiva manlig måste jag ju ge till Mange Schmidt (Känslan kommer tillbaks), det är fan hits rakt igenom. Hade Adam Tensta släppt lite tidigare hade han vunnit, men nu har Manges låtar ergat sig fast bättre i huvudet på mig.


Årets skiva kvinnlig måste gå till den skönsjungande Alicia Keys (As i am) hon vinner även kategorin Hetast 07 Hon kan inte bara sjunga, hon är vacker med.


Årets låt kvinnlig går till... gissa vem... Alicia Keys med låten No one. Nä jag är inte kär i henne men hon är grymt duktig.

Årets låt manlig Blir låten Kelian med Ken Ring, riktigt rörande låt får fortfarande gåshud varje gång jag hör den.

Årets sommarplåga går till Markoolio med Ingen sommar utan reggae, fruktansvärt dålig låt men den satte sig bra i huvudet.

Årets comeback Går ju självklart till fröken Spears, inte mycket hon gör blir rätt just nu men musik kan hon fan i mej.
Årets utländska skiva mina favoriter Wu-tang clan släppte nytt (8 diagrams), jag har inte skivan men har hört några låtar och det är riktigt bra. ODB R.I.P.

Årets personlighet blir Örjan Ramberg, bra skådis lite badboy så där.

Årets händelse måste ju vara när Linda Rosing och Fadde gjorde slut och blev ihop för 1234:e gången. vilka jävla sopor dom är, klipp er och skaffa er ett jobb.

Årets snyfftare är när bingolotto fjanten Rikard gick ut i tidningen och sa att han hade haft en jobbig period i sitt liv.... näääää... stackare.... vem fan har inte det?

Årets det trodde jag inte går till Alex Schulman som från ingenstans slutade blogga, riktigt otippat.

Årets flopp går till tråkmånsarna i Äntligen fredag, det är så fruktansvärt jävla tråkigt, pjamas varlite småkul men sen des har dom fan inte gjort något bra alls.


Årets tv-kock är enda kategorin med 2 vinnare, men jag kunde fan inte bestämma mig för en. Leila Lindholm och Per Morberg står som segrare båda två, bra på olika sätt.

Årets komiker kan inte bli någon annan än Magnus Betner, hans show inget är heligt var så jävla bra skratta mig igenom allt ihop.
Årets blogg måste ju bli min egen, va.. den har ju fan allt ju :)
Årets värt att kolla går till en som kallar sig för Kritikern, han har en blogg som jag brukar läsa. Den är riktigt underhållande. Värt att testa
Jag hade kunnat hålla på ett tag till men det får nog räcka så tror jag, nu vill jag veta vad ni tycker?
Mr: P






1 kommentar:

Anonym sa...

värsta krönikan. har en känsla av att brittan finns med nästa gång det är dax med. tack för att jag slapp "alla blattebrudar i rinkeby" "svennebrudar aboo" vi har tröttnat och skiter i allt turkbabbel shaun (eller hur fan du stavar) "the man". en spiderpig är nåt jag önskar mig när jag fyller år/bengan