söndag, december 30

Festernas fest...

Alla har jämt så höga förväntningar på nyår och den fest de ska på, de pratar om det 4 veckor innan och förstorar upp det till max.
Folk ska träffas tidigt och laga mat ihop och börjar således dricka tidigt med, därför brukar det bara bli skit av de flesta nyårs fester.
Folk blir osams, grälar , gör slut, är otrogna, gråter och är allmänt nedstämda. jag har ju ett flertal gånger fått trösta nån som låst in sig på toaletten och vägrar koma ut,
- Det är ingen som tycker om mig etc etc.....

Även det här med att det finns så många bra fester att välja på brukar ju ställa till det en aning, jag själv och många jag känner har firat in nyåret på väg till en "bättre" fest. Inte så kul att stå på nån cykelbana och korka upp skumpan, samtidigt som man hör nån polare stå och grina för hans tjej precis gjort slut.

Nä nyår är överskattat, jag citerar min far - Nyårs afton är amatörernas afton....
Så sant gamle far, så sant.
Jag och min familj firar det nya året hemma med hennes päron, min mor skulle varit med men hon fick äran att jobba natt. Så när ni står och blickar ut över den raket fyllda natthimlen, vill jag att ni alla skänker min mor en tanke.


Mr: P

1 kommentar:

Anonym sa...

jag längtar fruktansvärt till morgondagen. låter ju som ljuv musik i mina öron/bengan