onsdag, februari 27

Arbetsskada

I måndags gjorde jag spenatsoppa på jobbet, det låter ju ofarligt men det hela höll på att kosta mig min hörsel.
Jag öppnade lådorna med spenat och skulle hälla i det i grytan, spenaten är frysen och ser ut typ som grillbriketter. När jag tömde i första lådan med spenat uppstod ett utav de högsta ljud jag någonsin upplevt, det började genast att ringa i mina öron, det gjorde fan ont inne i huvudet.
Nu är det ju onsdag och det har fortfarande inte slutat ringa, fan tänk om jag fått bestående men utav frusen spenat.
Hela situationen är riktigt pinsam och jag hoppas innerligt att ringningarna slutat imorgon när jag vaknar.
Jag kan ju för fan inte gå till läkaren och säga att jag fått problem med min hörsel pga frysen spenat.
Och dom påstår att grönsaker är bra för hälsan! Men det känns som om det bara är Mr: P som lyckas med en sån här grej.
Men klassas detta som en arbetsskada, ska jag säga till min chef? Hmmmmm.....
Tänker när dom sitter på möte och diskuterar hur detta kan förhindras, så att det inte händer någon mer på jobbet.... Hahahahhaha.... Nä jag håller nog käften åndå.

Om vi nu ska dra en slutsats av detta så blir det väll att spenat inte är lika harmlös som det ser ut, och att Karl Alfred haft en jävla tur som inte råkat ut för detta.


Mr: P

1 kommentar:

Carro sa...

Hahahaha och tanterna i disken klagar.... dom skulle bara veta hur hårt det är i köket