torsdag, februari 14

Omskakas?


En av mina nya passioner är yoghurt, jag äter det som om det vore den sista måltiden.
Favoriten är Arlas Lättyoghurt med citronsmak.
Men en sak som jag tycker är dumt är dom förpakningarna utan skruvkork, alltså dom som är i en vanlig mjälkpaket.
För jag tycker att det behöver skakas innan man häller upp det, det står till och med "omskakas innan servering" på paketet. För när det inte skakas så rinner alltid lite vattenliknande vätska ur paketet, och det ser ju för taskigt ut.
Men det går ju inte att skaka ett öppnat paket hur gärna man än vill, tro mig jag har provat och det var yoghurt på hela diskbänken.
Men hur tänker dom när de skriver Omskakas innan servering på paketet?

Ja vet att man kan blanda ihop det när det är på tallriken, men det är inte samma sak..... fan vilket i-lands problem detta är... ehehhehehheeheh....

Har ni några förslag/lösning på mitt problem?


Mr: P

1 kommentar:

Anonym sa...

tryck till över pipen, sen skakar du inte rätt upp o ner utan mer runt o runt, som du höll en visp i näven. funka imorse när jag bälja fil ur paketet innan jobbet/b-man