måndag, februari 25

Gitarrlektion nr1

Då var det avklarat, var inte så farligt inget att egentligen stressa upp sig över. Men Mr: P har lite svårt med nytt folk, blir lite nervig och blyg.
Det hela började med att hela gruppen fick stämma sina gitarrer, sen fick vi lära oss ett ackord det var ju basic liksom. Men sen fick läraren storhets vansinne för helt plötsligt skulle vi lira introt till James Bond, hold your horses för helvet.....
Det gick lite fort sen med takt och toner och grejer,men det hela var kul och tiden gick fort.
Gruppen bestod av 12 tondöva gitarister, vissa påstod att de kunde spela men det var bara bullshit.... för ingen i det rummet kunde spela ett skit. Eller ja... en gubbe trodde ju att han kunde men han hittade ju på egna ackord
Det fanns några riktiga original och det tog inte mer än 2-3 minuter tills jag och Bengan fnissade som ciderberusade fjortisar, vi kunde inte titta på varandra utan att börja skratta.
Det var en gubbe på dryga 120 år med som var helt jävla kass, jag är kass med men jag tror ju inte att jag kan. Han lyckades inte ens stämma sin gitarr med hjälp av stämapparaten, läraren orkade typ inte med honom så han sa bara:
- Jo men det duger....

Jag tror detta kommer bli en riktig utmaning, men en kul sådan jag ser redan fram emot nästa måndag.
I veckan ska jag lägga upp ett litet filmklipp så ni får se Mr: P utvecklas från amatör till speleman :=)


Mr: P

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, var hälsad broder spelman!
Låter bra med gitarrlektioner! Kör hårt så kan du söka visskolan sen, då får du åka på turné precis var du vill i Sverige, grymt!
Hoppas du kommer ihåg ackorden jag lärde dig ;)