tisdag, februari 26

Förhoppningsviss var det sista gången....

De senaste veckorna har en säljare från Devine ringt ca 3-4 ggr/vecka, hon frågar alltid efter min sambo och jag säger alltid att hon inte är hemma.
Men idag när hon ringde så kände jag att det fick vara nog, så det blev en diskussion av det hela:

Säljare- Hej jag ringer ifrån Devine, jag söker Ellinor.
Mr: P- Hon är inte hemma, men det kanske duger med mig?
Säljare- Nja, men jag kan ringa tillbaka en annan dag.
Mr: P- Nä men du, du har ju fan ringt typ 60 ggr nu vad säljer du egentligen?
Säljare- Underkläder.
Mr: P- Aha.... men min sambo använder bara ätbara stringtrosor.
Säljare- Öhh... jaha ok...
Mr: P- Har ni det?
Säljare- Nej tyvärr inte.
Mr: P- Ok men det är ju allt hon använder, så då behöver du aldrig mer ringa hit.
Säljare- Ok... men tack ändå.
Mr: P- Det var så lite så.

Jag hoppas innerligt att samtalet kändes genant och obekvämt för henne, och att det förhoppningsviss var sista gången jag hörde hennes röst.


Mr: P

Inga kommentarer: