lördag, februari 23

Trött på särbehandling av de skrynkliga

Jag börjar bli riktigt trött på alla artiklar i tidningar, dom ska åka buss gratis, dom ska ha badhus för sig själva, dom ska hela tiden få vara för sig själva. Som om dom tror sig vara bättre än oss andra, som om resten av befolkningen i detta land bar på nån smitta som dom är rädda att få.

Jag pratar ju givetvis om Pensionärer, dom gamla och skrynkliga människorna som hör dåligt och luktar mysko. Visst finns det även snälla sådana men erkänn att de flesta gamlingar är fullproppade av fördomar om oss yngre och det mesta här i världen, för enligt dom så var det ju bättre för.
Men visst kan jag förstå dem dom hinner väl inte med, dom drunknar i all teknik jag menar digitalboxar, internet, HD-tv och dom är ju inte vana att ha 5 fjärrkontroller.

Men vist fan är det störigt att pensionärer hela tiden ska få göra saker gratis, få egna tider etc etc. Fan snart kommer alla olika åldrar vägra beblanda sig med varandra ju.
Jag kan ibland känna att pensionärer tittar på mig iakttar mig med avsmak, dom synar mig uppfrån och ner tänker inga snälla tankar alls. Dom tycker säkert att byxorna hänger och att man är en riktig drulle för att man inte tar av sig kepsen när man kommer inomhus.

Kort och gott är jag riktigt trött på den särbehandling som de skrynkliga får!


Mr: P

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahha..håller med dig, dom e läskiga..

Anna/student