måndag, februari 18

Tar mycket av min energi.

God afton i stugorna allt bra så här på måndagkväll? Själv har jag och min sambo precis ätit ett par leverpastejsmackor och druckit te, det smakade finafisken.
Men nu till mitt problem, när jag handlar har jag alltid ett stort krux med att välja pålägg. Sist blev det ju då alltså leverpastej, samtidigt köpte jag en burk smörgåsgurka från Önos (Mor Annas)
När man då köper dessa samtidigt så vill man ju nånstans att dom ska räcka ungefär lika länge, men gurkjäveln tar alltid slut först. Jo men nu tänker du typ att jag ska köpa en större burk, men se det går inte för den stora burken är för hög för vårat kulskåp.
En burk gurka räcker till ca 2/3 av leverpastejs frp, så det hjälper ju heller inte att köpa 2 burkar gurka för då står jag ju där med gusrka över.
Jag vill inte ha gurka över, jag vill äta leverpastej och gurka en vecka sen får det vara nog för då vill jag ha något annat på mina mackor.

När jag ändå häller på kan jag ju ta upp det här med att allt ska vara i stora jävla ekonomi/familjepack, men va fan jag kanske inte vill ha 3,5 kg skivad kalkon. Samma problem här då får man ju äta samma pålägg tills man spyr på skiten, visst visst det går att frysa men jag vill ha färskt pålägg så är det bara.

Puuuhh.... mmmmm... detta tar mycket energi av Mr: P


Mr: P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte möblera om hyllorna i kylen, så att en hylla kan rymma en stor burk?

Björn

Mr: P sa...

Jo det är ju sant, men när detta inlägg skrevs var jag arg och stod och skrek FITTGURKA så saliven bara spruttade om mig. Det var liksom droppen som fick bägaren att rinna över, just den dagen...

inte ett specillet stirt problem egentligen...

Mr: P