lördag, juli 26

Bullshit!

Har ni tänkt på en grej när det gäller intervjuer med artister, har lagt märke till en sak som väldigt många av dem svarar på frågan:
- Hur gammal var du när du bestämde dig för att bli artist?

Svaret brukar låta ungefär så här - Jag sjöng väldigt mycket redan som liten, redan när jag var 2-3 år och när jag var 6 år så sa jag att jag ville bli artist.

Bullshit säger jag bara för vilken 2-3 åring sjunger inte, jag sjöng som en galning när jag var liten och hade någon frågat mig om jag ville bli artist när jag var 5-6 hade jag säkerligen också sagt ja. Man kan för i helvete inte avgöra en sådan sak i så tidig ålder, när man är 6 år byter man ju favorit yrke 5 gg i veckan. Men det är klart har man har Pernilla Wahlgren som mamma så kanske man inte har så mycket annat att välja på, då blir man nog lärd att svara artist på den frågan. Jag tror många föräldrar hjärntvättar sina barn till att vända sig åt ett visst yrke, tjatar man tillräckligt mycket om sång, musik och teater.... ja då blir det tillslut en musikal unge.
Hmmmm.....kanske ska börja prata aktier med min dotter, finns ju lite deg att hämta där.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kommer ihåg vad du skulle bli, det ena tänker jag inte ens skriva, men det andra var i alla fall skjutbollsspelare=)

Sara sa...

Hahahah, min son sa pizzabagare när han var 6, för det var farfar. Dessutom får man ju äta hur mycket pizza man vill. Nu blev du sugen att byta karriär va?! *asg* Här har vi inte störande höga ambitioner direkt.