fredag, juli 18

Trivas med sitt jobb.....

I dag när jag var på väg för att hämta min dotter på hennes dagis fick jag syn på 2 snubbar som putsade fönster, de stod där på varsin stege och småpratade och putsade. De såg ut att ha riktigt trevligt där på sina stegar, såg verkligen ut att ha en soft jobb och de såg framförallt ut att trivas med sitt jobb.
Jag fortsatte att gå mot dagis men kunde inte riktigt släppa de där fönsterputsarna, -Hmmm undrar om man tjänar bra pengar som fönsterputsare? tänkte jag när jag öppnade grinden till dagiset.

På vägen hem så gick vi förbi dem igen men nu hade de börjat plocka ihop sina grejer och hade antagligen gjort sitt för denna veckan, fick plötsligt lust att skrika till på dem:
- EY! ni har slarvat era jävlar!
Men jag gjorde inte det för det var två riktiga broilers, dom hade antagligen gjort kallsongryck och toalettdöpt mig.
Det är ju fan att man är höjdrädd annars kunde man ju kanske provat på att putsa fönster och se om det är så gemytligt som det faktiskt ser ut, kanske kunde få putsa på första våningen :)
Skulle antagligen inte vara så många firmer som anställer en höjdrädd fönsterputsare, ungefär lika bra som en slaktare som är vegetarian.

Men undrar vad dom gör på vintern inte slaktarna utan fönsterputsarna alltså? för då går det ju inte att putsafönster utomhus, är dom då inne och putsar insidan av fönstren eller vart tar dom egentligen vägen? Annars skulle de ju kunna starta ett företag som skrapar folks vindrutor på vintern, det är ju iaf i fönsterbranchen.

Inga kommentarer: