måndag, juli 7

Muffinsmetoden

Som jag berättat för er tidigare så har jag bestämt mig för att ge det här med träning/kondition en heljärtad chans, men det är bara ett problem. Min sambo har samtidigt bestämt sig för att sätta något sorts muffins rekord, något som försvårar min uppgift avsevärt.

I dag tex så fick jag stå och toksvettas på tortyrmaskinen i en hel timme för Ellinor hade bakat igen, men det var det värt för hennes gigantiska blåbär/banan muffins var så jävla goda att jag kunnat offrat mig en timme till. Fan vad jag kommer få träna hårt om det ska bli resultat, jag menar eftersom jag provar på den nya Muffinsmetoden som gör det här med viktnedgång en aning svårare :)

Så här nedan ser ni alltså min eftermiddag i bilder:

När jag körde rättstavning på detta inlägg så fanns inte ordet muffins med, så datorn ville byta ut det mot Muffens ist..... Öhhhhh.....?? Muffens, när fan använder man det ordet ja för utom i sängkammaren alltså :)

1 kommentar:

Sara sa...

Hahah! Ja, jag har försökt den metoden i åratal med min man men tyvärr är det dömt att misslyckas. Har nu börjat baka som han tar med till jobbet. Han tror att det är för att de varit duktiga och uppnått säljmål men i själva verket är det för att de andra ska förstå varför han är lite rund om magen ;)
Rolig blogg det här... :D