tisdag, juli 22

Havslukten passar inte ihop med kaffe

Står i köket och förbereder dagens middag, panerad fisk, färskpotatis och remouladsås som självfallet är hemmagjord alltid hemma gjord! Nog om det nu, samtidigt som jag river morötter så dricker jag kaffe och som ni ser på bilden så står den där på diskbänken. Men när jag tar klunk nummer 3 så smakar det inte riktigt som det ska, det är någon konstig bismak på det men jag kan inte förstå riktigt varför och kan inte heller riktigt identifiera smaken.

Men efter ytterligare några klunkar på det nu väldigt illa smakande kaffet så går det äntligen upp ett ljus för mig nu förstår jag äntligen varför kaffet smakar skit, det har ju droppat diskvatten från diskborsten som hänger över koppen. Jag har alltså lyckats ställa mitt kaffe precis under borsten som är full av Grumme dikmedel med havs lukt, jag kan ju berätta att havslukten inte passar ihop med kaffe.

Inga kommentarer: