torsdag, juli 3

Någon hade alltså hoppat upp och satt sig där bak på min cykel....

Här om dagen när jag var på väg till jobbet på min cykel så fick jag helt plötsligt en konstig känsla i hela kroppen, min ryggsäck skrapade emot något jag blev alldeles stel och jag fick för mig att det satt någon bakom mig. Någon hade alltså hoppat upp och satt sig där bak på min cykel, och i farten dessutom.
Jag funderade några sekunder sen vände jag mig hastigt om och slog som en galning mot det som jag trodde var en alkis eller liknande. Men ehh... så var inte fallet för det var visst bara min dotters cykelsadel, jag hade helt lyckats förtränga att jag hade tagit min sambos cykel och inte min egen. Hoppas ingen såg mig för det måste sett mysko ut. Vad ska man säga, klockan 05:30 är det inte alltid lätt att tänka klart, det kan man väl säga blir slutsatsen av detta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en verklig skräckupplevelse... hehehhe