söndag, juli 20

Sov morgon...

Min sambo jobbar och min dotter har sovit hos sin mormor och morfar, detta betyder sovmorgon för Mr P. Kan nån då förklara för mig varför jag är vaken 09:00? jag har tom varit vaken i över en timme. Vaknade 07:45 och kunde verkligen inte somna om och tro inte att jag inte gjorde allt för att försöka somna om (vilken jobbig mening)

08:13 accepterar jag det faktum att jag inte kan sova mer och tänker då att jag borde ta en morgonpromenad, går ut i köket och ser att det fullkomligt ösregnar ute så då fick jag ju skrota den iden.
Så nu ligger jag då här i soffan med datorn på magen och ny bryggt kaffe i handen (i en kopp då förstås)

Vad beror nu denna konstiga incident egentligen på varför kan jag inte sova så länge som jag brukar, har jag blivit som tanterna på jobbet som vaknar 05:00 på lediga dagar. Det finns en tant som vaknar löjligt tidigt typ 03:00 då går hon upp och gör sina sysslor, här kommer några exempel på saker hon hinner med innan hon börjar jobba 06:00:
Sy gardiner, klippa häcken, baka bröd, baka julgodis, lösa korsord och diska. Hahahhaha det är ju fan sjukt och jag hoppas verkligen att jag aldrig blir sådan. Eller kan det här helt enkelt bero på att jag börjar bli vuxen, än en gång frågar jag mig ÄR JAG VUXEN NU?!

1 kommentar:

Anonym sa...

jepp...du är nog fan det!!!