söndag, juli 20

Omega 3 ätartävling

Satt precis och bläddrade igenom reklamhögen som damp ned i brevinkastet det var en salig blandning, Siba, Ica, expert och sen var det reklam från en lokal hälsoaffär. När jag sitter och ögnar igenom diverse kosttillskott får jag plötsligt en flashback från när jag var runt 14-15 år. Det var jag och 3-4 polare som satt i en kompis kök kompisens mamma sålde kost/näringstillskott så på bordet stod inte en skål godis utan en skål omega 3 kapslar, eftersom det regnade ute och vi var skejtare så var vi grymt uttråkade så vi startade en liten omega 3 ätar tävling.

Jag tror att jag åt ca 10-12 st men min polare vars mamma krängde skiten van överlägset med ca 20 st, när vi senare samma dag satt på bussen till Lidköping fick jag plötsligt enormt ont i magen även kompisen som svalde 20 st började att gny av smärtorna. Efter en stund låg vi två längst bak i bussen som två höggravida tjejer och vred oss av smärta, dom andra tyckte detta var underhållande och envisades med att trycka och peta oss i magen. Efter nån timme släppte det och vi kunde göra dom andra sällskap på våra brädor, men något som satt i ett par dagar var de fruktansvärt illa luktande fisar som antagligen är en biverkning utav överdosering av omega 3.

Nu kanske ni undrar varför i helvete jag berättar detta för er, det är ju bara för att jag bryr mig om er och vill ju absolut inte att ni ska råka ut för något liknande. Så ta aldrig mer än det står på burken för då kan ni få ont i magen eller släppa illaluktande fisar i flera dagar.

Inga kommentarer: