tisdag, januari 22

Bingo is the new shit...

För ett par år sen satt varenda snubbe och lirade nätpoker, alla pratade om stora potter och spännande partier de vart med om under nattens spel. Det var reklam i både tidningar, tv och radio och det ploppade upp nya spelsajter varje dag. Så som det verkade så var alla som spelade på nätet vinnare ingen förlorade på det. Men i själva verket var det ju typ 5-10 % som gick plus och blev snuskigt rika, resten av oss betalade höjdarnas resor till Las Vegas genom våra idiotiska/desperata bluffhöjningar.

Jag var riktigt torsk på det under en period men sen kom min dotter och det fanns inte tid till det längre, och tur var väl det för det hade antagligen slutat med att jag spelat bort allt jag ägde och fick knycka pengar av vänner och bekanta. Så ingen förlust där inte, men visst får jag likt en gammal heroinmissbrukare ett stort sug emellanåt så för nån månadsen satte jag in ett par hundra och lirade lite. Men magin fans inte där längre jag kände inget, ingen spänning inget tillfredsställande alls, så nätpokern är ett avslutat kapitel för Mr: P.

Men nu är det ju ist nätbingo som gäller,nu sitter de ensamstående mammorna och spelar bort barnbidrag och chattar, chattar med andra ensamstående förortsmorsor. För visst är det ju ändå så att bingo är ett kärring spel, eller?
Det verkar ju iaf ha blivit grymt stort för likt nätpokerns storhetstid så är det ju konstant bingo-reklam på tv, radio osv.
Inte konstigt att det går utför med bingolotto!

Men vad tror ni då om de som spelar nätbingo, är det ensamstående morsor som stå under fläkten i köket och röker och lirar på bärbar? Eller har möjligt viss kidsen 18-25 åriga killar de som spelat poker men kanske tröttnat, sitter dom nu på Mariabingo.se. Lirar och chattar med nån dom tror är en blond 19 åring som i självaste verket är en småfet 3 barns mamma i Tibro.
Nå vad tror ni? eller är det tom nån av er som lirar bingo på nätet, skriv då gärna en kommentar och berätta för mig hur det är..


Mr: P

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var då ett jävla hackande på Tibro jämt =)