söndag, januari 27

Varför?!

Det här inlägget handlar om studenter, inte "vanliga" studenter såna som läser sen går de hem och är en vanlig människa. Nej det handlar om såna som ser student som en livsstil, dom har sån där skitful overall med massa mesiga märken på. Dom läser inte speciellt mycket utan fokuserar på att festa och att göra så mycket väsen av sig som det bara går.

För ett par helger sen kom det ett gäng studenter iförda overall den ena snubben hade även en sorts student-partyhatt, den var gjord av pappret som sitter runt ett sex-pack öl. Jag menar killen var säkert 30 år och betedde sig som ett riktigt riksmongo, det värsta var att klockan var bara runt 6 och de var redan kalas.
Det känns som att folk som kommer hit från andra städer för att läsa passar på, det är ingen här som känner dem sen innan så då kan de bete sig precis hur dom vill.
För dom tror verkligen dom är något alldeles extra, att dom bara för att de är studenter får göra precis vad de känner för eller precis vad de inte känner för.

Jag vore tacksam om det var nån som är student eller har varit som kan förklara det här med overallen, VARFÖR? det är oftast för korta ben på dom med VARFÖR?
Kan väl förstå om de bärs under insparksperioden, men vissa kör den ju året runt för fan VARFÖR?
Eller är det helt enkelt så att man bär den jämt för att man inte orkat/kan tvätta, svårt att klara sig utan mamma kanske?

Till nästa inspark ska jag ta jägarexamen, sen ska jag sitta som en sniper i köksfönstret och skjuta prick på alla i overall.

Kom nu ihåg att detta inte gäller ALLA studenter, utan endast de iförda overallen.


Mr: P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du även lagt märke till den "häftiga" traditionen de har att när man haft samlag med någon annan student ska man byta en del av overallen, typ "du får min oranga ärm så får jag din lila" så kan man se att man haft kroppslig kontakt med andra studenter.. så jääävla häftigt! Jag vill också vara student... NOOOT!
Jag har inga fördomar, jag hatar alla! Mvh Tibro

Mr: P sa...

Aha är det därför en del av dem har regnbågens alla färger, fy fan vilken idiot grej. Det är alltså de mest lösaktiga som har de mest färgrika overallerna.

Men jag är väldigt tacksam för det infot, mer sånt, jag vill veta allt om dessa idioter. Ska infiltrera och spränga sönder deras tragiska gemenskap.

Mr: P