onsdag, januari 23

Tv-yrken

Här om kvällen satt jag och min sambo och tittade på tv-programmet Stridspiloterna, det är lite småkul att få se hur vardagen är i andras yrken. Men.. det finns alltid ett men när det gäller mig, det är ju bara såna där "Poppis yrken" eller vad fan ska man kalla det, såna som alla vill bli när dom är små.
Det finns ju program om Poliser, brandmän, doktorer och sjöräddare. Men jag vill se vardagen i lite mer alldagliga vardagsyrken typ städerska, mekaniker, bibliotikarie Visst att det inte händer lika mycket på ett bibliotek som på en brandstation men jag tror det sker en hel del galet där med.

Ett program om förorten och livet som gangster har vi ju redan, det går på torsdagar och heter Efterlyst. Där får vi ju en inblick i livet som småtjuv och även följa med tungtkriminella.

Vad tycker ni, vilket yrke tycker ni borde bli tv?


Mr: P

1 kommentar:

Carro sa...

men vi kan ju börja filma oss själv och sända på öppna kanalen, sen kommer säkert 5:an eller 3:an nappa!!