torsdag, januari 24

NEJ, SLUTA


Min dotter är i värsta trots perioden, det finns två ord som hon använder flitigt för tillfället det är NEJ och SLUTA.
Även ordet ÄCKLIGT används dagligen.

Det är verkligen hon som bossar här hemma just nu, så fort jag säger till henne att hon inte får göra så så säger hon bara: -Sluta, och så visar hon ajabaja fingret åt mig.


Jag: Tea ska vi byta blöja?
Tea: NEJ!
Jag: Men vi måste det, du har ju gjort nummer 2
Tea: NEJ, SLUTA...


Jag: Tea ska du ha lite mat?
Tea: Nej, äckligt!
Jag: Så säger man inte, det finns inget som heter äcklig mat
Tea: SLUTA!


Ja jag tror ni förstår va? Om hon är sån här nu, shit vågar knappt tänka på när hon blir tonåring :)
Men hon e go ändå !
Mr: P

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe förstår precis.. tänk när de är i tonåren då? hua.. fick dock ett bra tips av min kloka mor igår.. ställ inte frågan -ska vi gå hem ifrån dagis? utan istället nu ska vi gå hem från dagis! Då får de inte lika stort utrymme att säga nej.. Emy ville i och för sig lika lite gå hem från dagis idag trots mammas knep men det kanske ger resultat efter ett tag.. jag tyckte iallafall att det var ett klokt tips.. och det känns bra att ge påstående istället för att ställa fråga? För allt är ju som sagt nej.. hehe hälsa lilla trotslisan! Söt hon är! Emy är färdiginskolad på dagis nu, på måndag är det jobb.. hua.. ha det gott! Kram på er!