onsdag, januari 23

Korkat....

Jag har kommit på en korkat sak jag gör, eller kanske inte korkad men iaf onödig.
Igår när jag skulle begära 2 dagars semester från jobbet då var det som om jag ursäktade mig typ bad om lov liksom, varför ska jag göra det egentligen?
Sen är det som om jag känner mig tvingad att berätta varför jag ska vara ledig, det behöver jag ju inte det är ingen som har med det att göra.
Varför ska man känna sig dum när man ber om semester? jag sliter ju 5 dagar i vecka för dom där 20 stackars semesterdagarna.
Nä det här får jag lägga av med helt enkelt...

Nån som känner något liknande? eller är det bara Mr: P som är lite små korkad?


Mr: P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fenomenet kommer troligen av vår förbannade förmyndarregering.

Redan i småskolan får vi lära oss att be fröken om lov när vi ska vara lediga. Vi får till och med be om lov för att gå på muggen! Bah!
Så med tanke på att hela vårt samhällssystem är uppbyggt kring tanken att be om lov så är du inte så konstigt att du känner dig redovisningsskyldig.

Att svensken är plikttrogen som en idot både kulturelt och mentalt är ju allmängiltigt i hela Europa. Vi är dessutom bra köksbordskonversatörer och håller hellts vår lilla revulotion mot orättvisan i hemmets trygga vrår där ingen kan höra oss...

Mr: P sa...

Tack!! ett riktigt bra svar, seriöst och allt..

Mr: p