onsdag, januari 30

Mr: P i affären

Som ni vet är jag sjuk och hemma från jobbet, jag har inte lämnat vår lägenhet sen jag kom hem från jobbet i måndags. Jag hade ju inte planerat att göra det idag heller men mitt "låtsas" snus och mitt riktiga snus är slut, så alltså var jag tvungen att ge mig ut i regnet.
Eftersom jag har feber var jag illsvettig redan innan jag fått på mig skor och jacka, väl ute kändes det som en ny värld ( visst bara 3 dagar inne men ändå)
Jag begav mig mot den närmaste/dyraste affären, det var verkligen ansträngande och kändes som ett helt träningspass.
Så här gick det inne i affären:

Snubben i kassan = S
Mr: P = P

S: Hej kompis, hur är läge?
P: Jo d e lugnt, själv?
S: Fint, bara fint kompis
S: Vad ska du ha idag kompis?
P: Öh.. jag tar en rape portion, och en Onico pepparmint
S: OK
S: Har du leg?
P: VA, legg?
S: Ja du vet typ körkort
P: Jo jag vet, men jag har inget
S: Inget leg inget snus
P: Phuu... nähä... men ge mig Onicon bara då
S: Men kompis jag sa ju inget leg inget snus!
P: Jo jo men det är ju varken tobak eller nicotin i Onico
S: Tyvärr kompis, du får hämta leg
P: Men kom igen nu, va lite schysst
S: Går inte kompis

Sen gick jag muttrande därifrån, fick gå hem och hämta leg sen gick jag till en ANNAN affär. Där dom inte ens bad om leg.
Så jävla typiskt att detta ska hända just idag, när man är som svagast och bara vill ligga ner.
Nu är jag helt slut och måste sova.
(Hur fan stavar man leg egentligen? LEG eller LEGG ?)


Mr: p

1 kommentar:

Anonym sa...

LeG är det