fredag, januari 4

Min tur nu....

Chesecake heter ju samma både på svenska och engelska, men hur blir det med ostkaka då ? Vad heter det på engelska?
Jag känner att jag måste få veta detta, så om du vet vore jag glad om du delade med dig.

Jag insåg precisatt det är första fredagen i Januari, vilket betyder att det är dax för min alldeles egna inne/ute lista. Men den droppar jag senare ikväll, behöver lite betänketid.


Ni vet ju att jag skrivit inlägg om att min sambo behandlar mig som en butler, så igår tog jag chansen och skulle försöka vända på steken.

Jag: Ellinor är du sugen på te?
E: Öh.. jo jag skulle nog kunna ta lite
Jag: Vad bra, för då kan du göra till mig med då!
E: MÄÄ.... du ska göra till mig ju, du frågade ju...
Jag: hehehhe...

Men vem tror ni fick resa sig ur sängen och koka te? Men jag ger mig inte, det är min tur nu vinden har vänt....


Mr: P

1 kommentar:

Carro sa...

man skulle ju kunna tänka sig att det heter Swedish cheesecake.