söndag, januari 20

Gastronomiskt missförstånd

Det hela utspelar sig runt 14 tiden på nyårsafton 2007, jag står i köket och grejar inför kvällen då min vän Bengan ringer.


Jag: Tja, läget då?
B: Jo d e lugnt, vad gör du då?
Jag: Nä grejar lite inför kvällen, gör en mice en place (antagligen felstavat)
B: Å fan det låter ju riktigt gött ju !
Jag: hahahahahah....heheheheh.....
B: VAD ?
Jag: Mice en place går ju för fan inte äta, det är ju typ Franska eller nåt.
B: Aha...
Jag: Det betyder ju typ att man förbereder, plockar fram ingredienser och så.
B: Å fan...hehehhe...
Jag: Hahahahha....lätt att jag måste skriva om det här på bloggen!
B: Mmmm.....



Sorry polarn men det är för kul för att jag inte ska skriva om det, men det är säkert bara jag själv och Carl Jahn som tycker det är kul ;)




Mr: P

Inga kommentarer: