tisdag, oktober 16

Bara måste ha det....

Jag brukar alltid köpa Aftonbladet några ggr i veckan, nu för tiden kan det bli en dyr historia. Det är ju alltid nån film som man kan köpa till och det måste man ju bara göra.
Det är ju fruktansvärt svårt att låta bli att rycka åt sej filmen som ligger bredvid, även om det är en skitrulle som man sett x antal ggr. Jag har nog 4-5 bondfilmer i dvd hyllan som jag inte sett än, har nog inte ens tagit av plasten.
Så varför ska man då samla på sig all denna onödiga skit, skulle man lagt dom pengarna i en burk kunde man nog sagt upp sej vid 30 års ålder.
Tror det är en typisk manlig egenskap, den där känslan att man verkligen MÅSTE ha en viss grej och det ska ske direkt.
Samma sak gäller ju all elektronik mobiltelefoner, tv-spel, kameror och Mp3 spelare. För finns det en ny modell -ja då måste man bara ha den, och det ska ske genast innan alla andra har det. Det kvittar hur lite pengar man har, man har ju telefonbanken på snabbval på telefonen :)
Ett exempel på impulsköp är mitt PSP, såg det i ett reklamblad. Dagen efter köpte jag det och jag har nog använt det max 20 ggr. (Om nån vill köpa det så hör av er)

Nu får ni tycka till, är detta ett typisk manligt beteende ?


Mr: P

1 kommentar:

Anonym sa...

Impulshandlingar är ruskigt manligt beteende. Jag själv satt på internet och efter lite efterforskningar om vilken produkt som var bäst köpte jag en projektor och en bioduk... bara sådär. Men efter ett halvår förstod jag att det inte var ett bra köp ;)