måndag, oktober 15

Hjärnan kokar

Ibland känns det som att min hjärna kokar över, vore bra om man kunde koppla in en extern hårddisk. Jag blir så trött på alla dessa koder, lösenord, födelsedagar och annat viktigt man bara måste komma ihåg.
Ta bara det här med koder, man har bankkortskod, pinkod, kod till stämpelklockan på jobbet, kod till telefonbanken och sen måste man dessutom kunna sin sambos koder ifall man lånar hennes kort.
Sen alla dessa lösenord, jag blir helt IDIOT på skiten. Man har ju typ 15-20 olika lösenord att hålla reda på. Ibland glömmer man ju ett lösenord och då ska man försöka lista ut svaret på den säkerhetsfråga man får. Frågan kanske är -Vad har din Farfar för yrke. Då har man vart så smidig och valt något lösenord som är "svårt att knäcka", jo så jävla svårt att man tvingas ringa supporten. Efter 50 min i telefonkö får man berätta namn och personnummer etc och då får man ett tillfälligt lösenord. Personen i supporten poängterar att man måste byta lösenordet direkt för det funkar bara en gång, men det glömmer man ju så klart. Så nästa gång man ska logga in blir det samma vissa.
Jag är fruktansvärt dålig på att komma ihåg födelsedagar, jag kan dom allra närmaste i familjen. Det är så pinsamt när man typ ringer en vän och man frågar om man ska hitta på något, och han bara -öh..nä men jag har släkten här fyller år idag vettu.
Då får man ju försöka verka som om man försökte driva med honom, sen bär det av till Maxi och köpa en Alladin ask :)
Tur att jag har min sambo, hon påminner mig om allt viktigt jag ska göra.
Hur gör ni för att komma ihåg allt, några bra tips ?


Mr: P

1 kommentar:

Anonym sa...

eey brorsan. samma lösenord till varenda internet sida. sen skriver man upp sina användarnamn på ett papper för det blir ju olika. använder som tur bara 2 koder:pin o tillgångarna på kortet. tror jag. ringer när tumlarn gjort sitt jobb.////bengtsson