tisdag, oktober 16

Dax att ta tag i det nu...

Jag har sagt så många ggr i år att jag ska börja träna, gjorde några halvseriösa försök till hemmaträning, men efter 2-3 ggr dog det ut. Jag ringde min far i somras och frågade om jag fick låna hans hantlar, visst tyckte han kom och hämta dem du. Det tog ca 4 veckor innan jag orkade dit, efter mycket stön så fick jag in hantlarna i bilen. Men när jag kom hem fick dom ligga kvar, skulle bara vara över natten tänkte jag. Över natten var det ja! Det tog 2 veckor.
Jjag kände att de var för tunga så jag tog min dotters barnvagn med mig till bilen. Jag la hantlarna i vagnen och körde in dem i vår lgh (tur det va mörkt ute). Nu har jag hantlarna som fotstöd när jag sitter vid datorn, det kanske inte riktigt var tänkt så men men....
Men idag kände jag att det var dax att ta tag i det, så imorn ska jag börja rycka i hantlarna lite. Så om jag inte skriver inlägg på ett par dagar så är det pga träningsverk :)
Nån som känner igen sig i detta kanske ?


Mr: P

3 kommentarer:

Anonym sa...

senaste gången på gymmet va 26:e april enligt mina anteckningar. skit samma, får väl börja lyfta lite skrot nästa vecka igen.. elle nåt. Beng-HA

Anonym sa...

Genetiskt betingat.Har i dag köpt en motionscykel på blocket.Ringde en kompis o fråga om han kunde hämta den.Cykeln är i Mariestad och han bor där.På tisdag ska ja hämta den hos kompisen har vi bestämt.Hur ja änn gör så måsta ja på nåt sätt betala den men själva hämtandet börjar redan kännas tungt.Hur de går får ja återkomma till.
3,5 %

Anonym sa...

Kanske ska ge dig såna där bärbara vikter att ha när du är ute å går med Tea :P Vilken bra julklapp ;)// Erica