tisdag, oktober 9

Vad ska jag bli när jag blir stor ?

Just nu jobbar jag som kock, det är kul men jag behöver omväxling. Jag står och stampar på samma ställe, har inte lärt mej något de senaste 2 åren. Arbetskamraterna är snälla och arbetstiderna är grymma. Men jag är rädd att jag kommer jobba på samma ställe tills jag går i pension. Man blir bekväm när man får fast, har redan varit där i 4 år. Men jag vill inte börja i ett annat kök, jag vill skifta helt. Men nu är det dags att ta tag i situationen, hitta på något nytt. Men vad ska jag göra, vad ska jag bli när jag blir stor ?
Det finns ju massor av saker man vill prova, men man får ju vara lite realistisk med. Hade jag inte haft min dotter skulle jag ju ha kunnat chansa lite mer, men nu måste jag veta att det trillar in lite $ varje månad.
Här följer lite saker som jag skulle kunna tänka mej (även orealistiska, mest orealistiska).
Köra budbil: Verkar vara ett soft jobb.
Skribent/journalist: Jag tycker det är skitkul att skriva, men jag känner inte för att läsa just nu. Skulle även kunna tänka mej att skriva en barnbok.
Ståupp komiker: Vore skitkul, men jag är nog inte så rolig och skulle nog inte våga mej upp på scen.
Tv-radio: Har flera idéer till både radio och tv-program, men det är antagligen bara jag som tycker det är bra.
Möbelsnickrare: Verkar vara ett roligt yrke, men kanske för mycket finlir och noggrannhet
Öppna eget: T ex ett fik eller liten restaurang, men det är tufft att öppna eget.
Designa kläder: Även här har jag ex antal idéer
Säljare: Åka runt på mässor och viss nya produkter och så.

Som ni ser så är det inte direkt vaktmästare jag tänkt mej, men jag kan inte bestämma mej vad jag ska satsa på. Jag vill ha ett jobb där man är mer självständig, får lägga upp sitt arbete och sköta planering. Men till det mesta behöver man pengar att satsa, och det har inte jag. Jag får hoppas att mitt och Bengans projekt går i lås, kanske jag slipper storkök i framtiden. Det bästa vore ju att tjänna pengar på det här, det vore soft. Vad säger ni skulle ni pröjsa 1000 kr i månaden för det här ? :) hahahahha......
Vad jobbar ni med, några tips ? HJÄLP !!


Mr: P

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns typ nån möbelsnickarutbildning eller liknande på Linköpings universitet om du känner att du orkar plugga.