fredag, oktober 5

Fredag Kväll

Den dagen som alla pratar om, den dagen som alla längtar till. Runt om i Sverige sitter nu medelålders män och kvinnor och typ tittar på "På Spåret", och framför dom står den obligatoriska rödvinslådan. Detta fenomen " Bag in box " den skapar mycket glädje, men har säkert orsakat mer skilsmässor och fyllegräl. För saken är den att har man en box så dricker man ju kanske inte ett glas, nä man måste dricka upp annars kan vinet bli dåligt :) När det är reklamavbrott i Idol, ligger mannen i huset avdäckad i tv- soffan, kvinnan i huset står vid fläckten och tjuvröker. Hon pratar med en väninna i telefon, dom beklagar sej över deras gubbar.
Så här tror jag att mångas fredag ser ut, tragiskt men sant. Det här med att dricka är lite konstigt, dricker man som ett ass på helgen är det helt ok, men skulle man knäcka en bärs mitt i veckan ja då är man alkis. Samma gäller tex Matfestivalen då är det lugnt för vem som helst att ligga asskalas i kyrkparken, men ligger du och spyr i parken en vanlig fredag, ja då kommer farbror blå och tar dej. Var ligger skillnaden ?
Själv har jag med haft mina glansdagar, vaknat lite varstans. Men har fått nog av detta "hetsdrickande" visst kan jag dricka ibland. Jag tar gärna en öl till maten och så, men det är fan inte värt att bli asskalas. Det är mindre kul att vakna söndag morgon, inte minnas något och må skit. En sak jag lagt märke till är att folk över 50 dricker så tidigt. När man på fredagar gick till Systemet för att förbereda sej inför helgen, ja då mötte man dessa medelålders människor precis asspackade och på väg hem.
Något som också är skeft är hur många som kör runt i trafiken och är berusade, det finns ingen ursäkt för att sätta sej bakom ratten när man druckit Jag tycker det ska bli obligatoriskt med alkolås i alla bilar.
Vad tycker ni?
Ni gör som ni vill, jag dömer ingen.

Mr: P

4 kommentarer:

Anonym sa...

kan väl krocka och köra ihjäl folk nykter också.fast då slipper man ju nåt år på rödjan och får behålla kortet. hände ju en annan, pimpla rötjut, rök ihop med käringa och det ena ledde till det andra. tog bilen och skulle sova på jobbet men körde på en student med pizzakartong i näven som bara kryssa över vägen utan att se sig för. blev ju till att slagga snuthäcken istället. fan vilken ångest jag hade. men med hjälp av aa lever jag nu ett gott liv och har funnit jesus. men säger bara, tänk er för innan ni gör nåt sånt som att framföra motordrivet fordon på lyset! häls. Kenta

Anonym sa...

då ska du se alla svenssons som dricker sig fulla ute fredag lärdag, de som typ frågar om de kan få tre små rätter fast med bara en rätt och 4 stora stark, ja de får ju inte dricka utan att ha ätit enligt lagen. så jag bär glatt ut en friterad räka och fyra stark, skakar på huvudet och tänker fiii fan att de orkar, å sjuk lag, låt de jävlarna supa så mycket de vill. ha det

Anonym sa...

Gillar inte räkor.

Anonym sa...

Kräftor är OK ofta äts dom i hop med gulliga tillbehör.Är det en bra kräftskiva så hittar man inte till bilen.Bättre än alkolås?