tisdag, oktober 9

Face vadå sa du ?

För en stund sen var jag och Ellinor och hämtade Tea på dagis, hade gått jättebra idag. På vägen hem träffade vi min kusin, han tyckte jag skulle skaffa Facebook. Han sa - Du måste ju hänga med lite, alla har det nu.
Jag vet inte riktigt vad det är, kanske en mognare version av Lunarstorm. Jag gick in på datorn och kollade upp Facebook, men jag fattade noll så jag sket i det jag håller mej till bloggen tror jag.
Jag är inte så haj på data jag har inte ens lyckats ladda hem en låt eller film, och det har ju folk hela datorn fylld med. Nä data är invecklat och onödigt att lära sej, det finns folk som kan hjälpa en med det.
Men snart är man väl tvungen att bli datanörd för alla bankärenden etc görs ju över datan, när man ringer och ber om en blankett tror dom ju att man är cp-skadad eller nåt sånt. Snart är hela världen tvingad att skaffa dator och bredband och allt vad det heter, tänk alla pensionärer då, dom kan ju knappt sköta en fjärrkontroll.

Länge leve blanketten !! Mr: P

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg en tant på TV hon hade en hemmsida som hon dagligen uppdaterade.Hon va över 80.