måndag, oktober 8

vill inte bli gammal....

Ordet cancer skrämmer mej, det skrämmer skiten ur mej. Jag är livrädd att jag eller någon i min närhet ska drabbas. Även tumör, hjärtinfarkt och hjärnblödning är saker som jag nojar över, kan bara få för mej att jag har något utav det. Dödsångest antar jag att det är, är precis jävla livrädd för att bli gammal. Visst det är ingen idé att gå runt och tänka på sånt, har man det så har man det. Det värsta är att det känns som att läkarvården inte hänger med, det borde skänkas mer pengar till forskning etc. Om tex SonyEricsson skulle skänka en bråkdel av sin kvartalsvinst, skulle det säker göra en jävligt stor skillnad. Men det är väl så att man inte tänker på sånt förns man själv eller någon i ens närhet drabbas. Jag skänker inte heller pengar till forskning, jag tycker inte jag har råd men visst skulle man kunna avvara en hundring i månaden. Men jag äter hellre pizza och chips, sjukt hur man prioriterar egentligen. Hur som helst så hatar jag när det är typ City Akuten och sånt på tv, jag får själv de sjukdomar som patienterna har, lite lätt hypokondrisk kanske man kan kalla det. Och man vet snart inte vad man ska äta eller vart man ska vistas, man får ju cancer av allt. I varje fredags bilaga står det hur man ska undvika cancer och hjärtproblem, men vad är sant egentligen. Man kan ju inte leva på olivolja och Omega-3, är det egentligen nån som vet eller är det bara gissningar alltihop?


Mr: P

3 kommentarer:

Anonym sa...

Islänningar o grönlänningar äter en jävla massa rutten fisk OMEGA 3 och lever lite längre.Hur jävla roligt är de o bo där ?
Ätt skit o må bra.

Anonym sa...

Ätt ett T för mycke.Tror rent spontant att om man vill leva länge o må bra är det bullens pilsnerkorv o sixpack som gäller.
MVH
Personalen på COOP.

Anonym sa...

tror det är lite balans som gäller. kan inte bara leva på morötter o olivolja i ett år o sen klämma en deg för att sedan skölja ner skiten ordentligt med ett par stadiga grogg. då smäller du väl av. men trycka degar och hinka grogg varje dag, jadu, det fattar man ju vart det slutar./Bison