tisdag, oktober 9

Du är vad du äter

Vet inte hur det är med er, men när jag rullar in på Mc Donalds drive in så händer det något konstigt med min kropp. Jag fylls av en sån entusiasm, som kan jämföras med den som Bosse bildoktorn får när en rostig Opel Ascona rullar in i hans garage. Man kommer fram till skylten med alla dessa godsaker, det finns så otroligt mycket gôtt att välja på och allt smakar ju bra. När det blir min tur att rulla fram till luckan, har jag ännu inte lyckats bestämma mej för vad jag ska äta. Så när den överviktiga pommesluktande tjejen i luckan frågar vad jag ska ha, ja då slår det slint. I JUST GO BANANAS !!
När jag kommer till nästa lucka och dom ber om 178 kr, hajar jag till lite men jag är fortfarande helt lyrisk. Dom glömmer som vanligt att ställa min SupersizeCola i en hållare så den välter i bilen, och när jag kommer hem finns bara en liten Cola kvar.
När jag kommer hem springer jag från bilen, vill ju inte att mina pommes ska bli kalla!
Jag plockar upp all mat och ställer det framför mej på bordet, ser ut som i det där programmet "Du är vad du äter". Programledaren skulle svimma om dom såg det :). Jag trycker i mej maten fort, riktigt fort. Jag hetsäter alltid, det är en arbetsskada. Efteråt mår jag alltid illa, sköljer ner med de 25 cl Cola som finns kvar i Supersize muggen.
Sen sitter man där i soffan svettig i pannan och kippar efter andan, måste byta till mjukisbyxor ;)
Varför blir det nu så här varje gång? Och just på Mc Donalds? Man går ju inte in på en pizzeria och beställer 2 pizzor och en sallad, eller beställer 3 dagens på en restaurang. Det måste vara något magiskt med den där drive in kön! Äter inte alls burgare lika ofta längre men det luktar ju ljuvligt varje gång man närmar sej.

Så hur är det med er? Har ni upplevt samma, eller är det jag som helt enkelt är svag för burgare ?


Im Lovin It Mr: P

2 kommentarer:

Anonym sa...

håller med helt. man beställer mer med bättre samvete i en drive in än om man knallar in. men ska vi snacka frossa så snackar vi körv me brö i sitt egna residens. då äts det huvaligen vill jag lova./Körva-Benga

Anonym sa...

Du är va du äter stämmer säkert med din spegelbild själv älskar ja gräddsås o blir bara snyggare o snyggare.