torsdag, oktober 4

Du e me eller Du e passé (nr 2)

Till er som inte läst denna lista tidigare, så är det min variant av inne/ute lista.


DU E ME !!
5. Magnus Uggla.
Hade inte sett karl på evigheter, sen dök han upp i tv- rutan. Nu läser jag hans blogg några ggr i veckan, den är ju inte Schulman klass men helt ok. Jag gillar hans attityd och sätt att vara på.
4. Fisketuren med Harry.
Vi trottsade skitvädret, hade riktigt trevligt. Ingen av oss trodde vi skulle få något, men vi lyckades dra upp 2 riktigt fina fiskar. Harry meddelade dagen efter att fisken smakade bra.
3. Mia och Klara.
Förra månaden låg dom etta på denna lista. Jag ligger dubbelvikt framför tv:n varje onsdag, kan inte få nog av Tabitha och de andra karaktärerna.
2. Mobilblogg.
Perfekt att bara skicka en bild till bloggen, är ju så jobbigt att koppla i usb kabbeln (I-landsproblem). Kan blogga var jag än befinner mej, störande att inte åäö finns bara.
1. Filip och Fredrik.
Allt dom rör blir till guld. Boston Teaparty är inte bara roligt utan man lär sej ett och annat med. Jag diggar dom här grabbarna grovt. Och man blir chockad varje gång man ser på Myggan, fattar inte att dom inte blir sönderstämda.
Det var den sk Innelistan, nu kommer dom saker som är lika ute för mej som polotröjan.
DU E PASSÈ
5. Idol .
Det är ett jävla kackel om detta Idol, och medlemmarna i juryn. Ärligt låt oss slippa, måste skiten gå på tv ? Och om det nu måste sändas, kör det på Öppna kanalen. Var inte Peter Jidhe på sporten innan ? Vad gör han på idol ?! Han lär inte få sitta vid Peppes bord på lunchen. Alla i juryn sitter och verkar så jävla hårda, men sen börjar typ Swartling att lipa när det äntligen är nån som kan sjunga. Detta program är lika Passè som Fångarna på fortet.
4. Alex Schulman .
Jag hatade snubben, men sen hände något. Började läsa bloggen och jag gillade det starkt. Nu har han slutat, därför är du på listan Schulman. Sluta när man är på topp är bullshit, kör på tills det inte trillar in några dollar$. Ditt sätt att agera = Passé.
3. Folk som inte skriver kommentar .
Jag sa det på förra listan, hur lång tid tar det eller ? Kom igen nu, är det bara farsan och 2 till som läser eller ? För isf kan jag ju bara ringa upp dom och prata i telefonen.
Jag kräver ingen uppsats i kommentarfältet, bara så man vet vilka som läser. Skärpning nu för helvete !
2. Telefonförsäljare .
Värsta yrket som finns, dom förkännar ingen respekt. Dom är lägre rankade än P-Lisor, vi borde jaga dom med facklor och högafflar. Dom vägrar att ta ett nej, och dom ringer HELA JÄVLA TIDEN.
1. Att börja jobba .
Jo jag är glad att jag har ett jobb, jag vet att det finns massa som är arbetslösa. Men prova att vara hemma i 3 månader, det är riktigt skööönt kan jag säga. Jag räknar timmarna tills jag ska börja igen, söndagsångest dagligen senaste veckan. Får skaffa ett barn till :)
Då var listan klar, det var Filip och Fredrik som Kicka ass och Jobbet som kändes som en faceplant i gräs.
På återseende Mr: P

4 kommentarer:

Anonym sa...

va e de här förbannade mia o klara o var ser man det?

Anonym sa...

okej får väl sriva nå skrutt här då för ja läser ju faktiskt dagligen!!
vi borde styra upp en helkväll me lite pilsner du ja ola o gamla gänget!!

funnyfarmtattoo

Emy sa...

Halloj kusinen! Det är kul att läsa din blogg! Bäst att skriva kommentar nu då.. haha

Ha det bäst! Kramar Pernilla ps. hälsa familjen..

Anonym sa...

När ja va ung hade ja alltid min far HÖGST upp på listan.