måndag, oktober 15

Inte så jävla smart kanske

Jag och min familj bor på Trängen, ett område med barnfamiljer, studenter och fd missbrukare. På våran gård typ 2 meter från lekplatsen ligger ett hem för fd missbrukare, inte så jävla smart kanske!
I somras var det värsta polispådraget ute på gården, dom sk fd missbrukarna hade lite partaj och det blev typ kravaller på lekplatsen. Hemmet stängdes över sommaren men det har nu öppnat igen. Visst nånstans ska de väl bo men måste man placera dom på ett av de bostadsområdena med mest barn ? Jag vill ju inte att Tea ska leka med nån gammal kanyl som hon hittat i sandlådan.
På kommunen tycker man inte detta är något konstigt,
- Dom måste ju komma in i samhället igen. Jo men det skrämmer skiten ur många föräldrar och barn när dom sitter med sina kamphundar och skrålar ute på gården. Sen var det ju det här med att de ska vara FD missbrukare, stämmer ju inte riktigt för deras pundarkompisar kommer ju på regelbundna besök och då blir det åka av.
Det är många familjer som har flyttat här ifrån pga detta. Jag tycker hela grejen är helt sjuk, dom har ju själva valt att börja punda så då får dom väl för fan ta sitt jävla ansvar och bete sej som folk! Stäng skiten och kör ut dom i skogen, det är ju bra mycket svårare att få tag på droger där!
Vad tycker ni, gör kommunen rätt?

Mr: P

2 kommentarer:

Anonym sa...

precis, antabuslängan nere vid volvo. kan ju lika gärna dra upp baracker till en pundarlänga också. eller dela på dom. för det enda dom lär prata om är la "uppe 3 dygn på tjack" nä tord får du och makteliten vakna. häls. tvättarn

Anonym sa...

Nej jag tycker inte det är rätt mot er barnfamiljer som bor där. Man ska som förälder få känna sig trygg där man bor. Nu är det på g med ett härbärge där (läste jag i SLA) Måste säga att jag är förvånad över hur det kan placeras där. Inte för att man kan stänga ute alla problem som finns bara för att man har barn men man kanske ska ta lite mer hänsyn till de boende i området. Antar att de gamla som bor i området också blir otrygga av plaeceringen av boende där.. nej konstigt tycker jag...