tisdag, oktober 2

Så äckligt dyrt...

Idag var jag och min sambo på stan, jag hatar att gå på stan men jag var verkligen tvungen. Jag behöver köpa mej en ny jacka, börjar bli kyligt i tröja nu.
När man ska till stan får man ju alltid börja med att leta parkeringsplats, detta brukar ju ta runt 10 min. Och redan där passerar jag min "vad jag klarar av innan jag blir grinig på allt tröskel". Sen går det ju bara uför, sen är det ju bara en resa fylld med störande moment. Långa köer, högljuda gamla tanter som kör med höga armbågar etc etc. Sen blir man ju alltid pissenödig när man är på stan, och man saknar alltid mynt till toaletten. Då går man in för att växla till sej, men alla är ju så äckligt snåla, så man måste köpa nån skitsak bara för att få lite mynt. När man väl är inne på muggen, är det så risigt att man knappt vågar andas. Kan fan dra på sig riktigt ruskiga sjukdomar, och alla envisas med att pinka på kanten (tror dom typ kör - NO HANDS). När jag går på stan vill jag bara gå in och köpa det jag ska verkligen ska ha, inte uggla runt i varje butik i typ 40 min. Pallar inte sånt, blir bara irreterad och grinig. Det ska gå fort !! Men min sambo håller inte riktigt med mej om det.
Idag skulle jag ju ha mej en ny jacka, visst hittade flera snygga men jag hade inte 4500 löst. Varför ska allt snyggt vara så äckligt dyrt ? För 4500 får man ju mat i 2 månader. Visst man kan hitta snygga budget jackor men dom har ju hela världen på sej, kan va kul att skilja sej från mängden ibland. Tycker ni att 4500 är ett vettigt pris på en jacka, som är omodern nästa år ?
Jag hittade en snygg jacka, men hängde undan den (korkat) nu måste jag alltså ner på stan imorn igen.....

DyrtEgott Mr: P

1 kommentar:

Anonym sa...

svårt å pricka iblann. Wolle