fredag, oktober 19

En hyllning....

Detta inlägg är helt och hållet tillägnat Munken, denna gudagåva detta fulländade fikabröd.
Munken gör sig allra bäst när den är doppad i mörkchoklad, men jag är säker på att det finns en munksort för alla smaker.
Jag minns Midsommar i Hjo för typ 4-5 år sen där fanns en munkvagn och jag och två polare ( Harry och Ola) stod och hängde där som om det vore en bar med happyhour! Så mycket munkar vi köpte så kunde säkert vagnens ägare gå i förtidspensionering efter den helgen.
Om jag nån gång gifter mig ska jag ha munkar till dessert, munkar och kaffe.

Här följer en egen komponerad dikt till ära av munken.

Munken är god, munken är fin. Passar till både öl, cola och vin.
Munk doppad i choklad eller rullad i socker, finns något för alla smaker ja oändligt med sorter.

Vill avsluta detta blogginlägg med ett citat av Homer J Simpson.

Mmmmm.... Donuts !!

Mr: P

1 kommentar:

Anonym sa...

fan vakna med munken brevi mig i bingen i söndags//B-shizzle-shaq